Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics

Маркетинг послуг (Service marketing)

Lecturers

Credits: 5
Shape control: Залік
Semester: 2
Language: Українська

About discipline

Пререквізити (базові знання необхідні для успішного опанування компетентностями):

Базові знання з економіки підприємства, міжнародної економіки, світового господарства і міжнародних економічних відносин, маркетингу.

Коротка анотація дисципліни (загальна характеристика, особливості, переваги)

На теперішній час в структурі економіки більшості розвинених країн домінує сфера послуг, і спостерігається тенденція щодо стійкого зростання її питомої ваги. В області нематеріального виробництва не тільки створюється значна частина ВВП, але й утворюються нові робочі місця, стимулюючи тим самим розвиток інших галузей народного господарства. Отже, дослідження проблем функціонування сфери послуг є актуальним та своєчасним, а отримання відповідних знань та навичок щодо особливостей діяльності підприємств на ринку послуг є необхідною передумовою успішної діяльності сучасних фахівців.

В умовах загострення конкурентної боротьби на світових ринках та кризи перевиробництва суттєвого значення набувають питання здійснення маркетингових досліджень, використання ідей та принципів маркетингу у практичних ситуаціях, тому опанування теоретичними знаннями та розвиток практичних навичок щодо їх застосування у реаліях ринкової економіки є вкрай важливим для майбутніх спеціалістів. Саме тому вивчення навчальної дисципліни «Маркетинг сфери послуг» є актуальним та своєчасним.

Вивчення цієї дисципліни сприятиме формуванню у студентів наступних вмінь та навичок:

- оцінка впливу чинників зовнішнього середовища на діяльність ринку послуг;

- здатність використання маркетингового інструментарію до дослідження сфери послуг;

- вміння сегментувати ринок послуг відповідно до обраних чинників сегментації;

- визначення характеристик та особливостей послуг як специфічного товару;

- оцінка та аналіз якості і конкурентоспроможності послуги;

- формування ціни на послуги;

- вибір маркетингових засобів просування послуг;

- розробка маркетингової стратегії розвитку для підприємств сфери послуг.

Мета та основні задачі дисципліни

Метою викладання навчальної дисципліни «Маркетинг сфери послуг» є набуття студентами теоретичних знань та практичних навичок щодо маркетингової діяльності підприємств сфери послуг, проведення маркетингових досліджень на ринку послуг, послуг, визначення напрямків розвитку підприємств сфери послуг в сучасних умовах та використання комплексу маркетингу заходів у їх діяльності.

Для досягнення мети поставлені такі основні завдання:

вивчення особливостей функціонування та розвитку ринку послуг;

використання здобутих під час навчання знань для використання маркетингового інструментарію щодо процесів виробництва, просування та реалізації послуг.

Компетентність, що забезпечує

Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців здатностей реалізації маркетингової концепції у діяльності підприємств сфери послуг