к. е.н., доцент
Пререквізити:
Базові знання з менеджменту, економічної теорії, психології, соціології.
Коротка анотація дисципліни:
Навчальна дисципліна «Поведінкова економіка» буде корисна майбутнім менеджерам, економістам, фінансистам, а також тим, хто зацікавлений впливом психологічних чинників на економічну поведінку та рішення людини.
Успішність діяльності сучасного фахівця-економіста, менеджера, їх професійна самореалізація значною мірою обумовлюються не тільки володінням специфічними знаннями й економічним інструментарієм, а й спроможністю до розуміння причин поведінки людей, що надає можливість значно підвищити точність економічних прогнозів та збільшити ефективність управлінських процесів. Отже, для підвищення якості економічних рішень і розвитку умінь цілеспрямованого впливу на соціально-економічні процеси, існує необхідність формування у фахівця-економіста уявлень про системний вплив на економічну поведінку соціальних, когнітивних та емоційних чинників, оволодіння інструментарієм та методологією їх оцінки, моделювання та використання.
Вивчення цієї дисципліни дає можливість студенту:
здійснювати оцінку раціональності поведінки економічних суб’єктів;
визначати та долати обмеження традиційної економічної моделі при вирішенні практичних економічних завдань;
здійснювати оцінку впливу поведінкових чинників на діяльність економічних суб’єктів;
застосовувати поведінкові моделі при здійсненні економічного прогнозування;
застосовувати методи управління внутрішньою мотивацією та трудовою активністю;
забезпечувати результативність, релевантність та достовірність економічних експериментів.
Мета та основні задачі дисципліни:
Метою викладання даної навчальної дисципліни є формування у студентів знань теорії та практики поведінкової економіки, розуміння поведінкових закономірностей та їх впливу на перебіг економічних процесів, формування на цій основі професійних компетентностей у сфері прийняття економічних рішень.
Для досягнення мети поставлені такі основні завдання:
вивчення теоретичних положень поведінкової та експериментальної економіки;
засвоєння правил, принципів, оволодіння інструментами та методами дослідження впливу поведінкових факторів на прийняття економічних рішень;
удосконалення вмінь та навичок застосування поведінкових моделей у розвитку економічних відносин та управлінні економічними суб'єктами.
Компетентність, що забезпечує:
Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців здатності здійснювати оцінку впливу когнітивних та соціальних чинників на економічну поведінку та враховувати їх при прийнятті управлінських рішень